Is er een bril om tekst te lezen vanaf 2 a 3 meter?
Voor een voorstelling moet ik dingen oplezen vanaf A4 die op de grond liggen her en der op het podium.
Ik heb moeite om het te lezen, dus vroeg me af of je daar een 'kruidvat' brilletje voor kon aanschaffen.
5.7K
5.7K keer bekeken
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik zou voor een oogmeting gaan als je moeite hebt met dingen lezen in de verte.
Pieterke
5 jaar geleden
Helemaal eens met Ritsuka. Die goedkope brilletjes zijn alleen voor als je verziend bent, dus van dichtbij niet goed kunt lezen. Ik gebruik die ook en kan er teksten op 2-3 m. afstand nauwelijks mee lezen. Brillen voor als je bijziend bent mogen niet door winkels als Kruidvat verkocht worden zo is mij verteld.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Pieterke, Kruidvat Nederland verkoopt brillen voor bijziend en België verkopen brillen tot wel -3.00 Lunettes pour voir de loin
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@bazz81, je schrijft A4, dat is papierformaat, maar welke is de lettergrootte.Kiezen van het goede lettertype en grootte is belangrijk.
SimonV
5 jaar geleden
Volgens mij heb je geen bril nodig, als de letters maar groot genoeg zijn.
Op televisie kan de autocue op zes meter staan. Lettergrootte tussen de 20-150 punts.
Op televisie kan de autocue op zes meter staan. Lettergrootte tussen de 20-150 punts.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik snap dat een opticien de meeste kennis en middelen heeft. maar dit is voor paar keer gebruik dus zoek een eenvoudige oplossing. Lettertype is relatief klein en kan helaas niet groter dan het nu is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als het probleem is dat je niet kunt lezen wat op de grond ligt, dus bij naar beneden kijken, dan lijkt het op fixatie disparatie, of je hebt nooit gemerkt dat je minder ver kon zien/kijken dan anderen en dus toch een correctie kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er is geen enkele bril die de vraagsteller kan helpen. Ook niet bij de opticien.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Precies Simon als de letter maar groot genoeg is en meerdere a4tjes dus gebruiken. Als alles op één a-4 kan is uit het hoofd leren dan misschien een optie?
Iets niet kunnen lezen op een afstand van 2 á 3 meter hoeft niet zorgelijk te zijn (als het naar beneden moeten kijken - diepte - niet de oorzaak is) alleen lastig in jouw situatie. Met een bril zul je het niet kunnen klaren.
Ik zie geen andere oplossing dan grotere letter, dus meer A-viertjes of uit het hoofd leren.
In ieder geval, succes met de voorstelling. Komt goed.
Met een verrekijker gaan staan lijkt mij trouwens wel ludiek als het bij de voorstelling past.
Iets niet kunnen lezen op een afstand van 2 á 3 meter hoeft niet zorgelijk te zijn (als het naar beneden moeten kijken - diepte - niet de oorzaak is) alleen lastig in jouw situatie. Met een bril zul je het niet kunnen klaren.
Ik zie geen andere oplossing dan grotere letter, dus meer A-viertjes of uit het hoofd leren.
In ieder geval, succes met de voorstelling. Komt goed.
Met een verrekijker gaan staan lijkt mij trouwens wel ludiek als het bij de voorstelling past.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@bazz81, wat let je om naar een Kruidvatwinkel te gaan en daar even de situatie te simuleren en dan testen met de testbrilletjes.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk van wel, je kan het eens vragen aan een oogarts of brillenwinkel om het zeker te weten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de input. Ik denk dat het niet zo eenvoudig is als ik gehoopt had. Ga nog wel langs de Kruidvat om het te proberen of het wat kan verbeteren. En anders bedenken we een andere oplossing
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.