Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je ook wennen aan een bril met een zeer kleine cylinderafwijking?

Ik heb een nieuwe bril gekocht die nog niet binnen is. Voor het eerst heb ik een zeer kleine cylinderafwijking die ook word gecorrigeerd in mijn nieuwe glazen. Omdat het zo weinig is(geen idee precies hoeveel) vroeg ik me af of je ook hieraan moet wennen en dingen vervormt ziet. En of dat je normaal kan auto rijden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb jaren geleden een vergelijkbare bril gekregen. In het begin zag ik enigszins scheef - een plank in de keuken leek scheef en de rolband bij de supermarkt leek af te lopen. Ik ging terug naar de opticien. Die gaf mij de keus tussen mijn oude glazen en de nieuwe - hij liet mij het verschil zien, wat qua scherpte positief uitviel voor de nieuwe glazen. Hij adviseerde mij om twee weken gewenningstijd te nemen. Beviel het niet, dan kon ik mijn oude glazen weer terugkrijgen. Na twee weken was ik eraan gewend. Ik moet sowieso altijd wennen aan een nieuwe bril - ander montuur, daar kijk je in het begin tegen aan, en zo. (Ook na 50 jaar) Wat betreft het autorijden: ik heb geen rijbewijs, dus daarover kan ik u niet adviseren. Gezien mijn aanvankelijke "scheefzien" is het voor u misschien raadzaam geleidelijk te wennen en uw oude met uw nieuwe bril af te wisselen tot gewenning is bereikt. Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing