Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat als je bril niet meer goed is?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hallo

Ongeveer een maand geleden ben ik naar de oogarts gegaan omdat ik niet meer goed zag met mijn huidige bril. Ik heb maar een kleine afwijking van -0.25 aan beide ogen en een cylinder van +0.25. De oogarts zei dat er niets veranderd was en door moest gaan met de bril die ik heb. Wat later ben ik naar de opticien gegaan, en zij ging het verder bespreken met de oogarts. Hun conclusie was dat ik vanaf nu mijn bril voor altijd zou moeten gaan dragen. Ik geloof er echter niet in dat als je slecht ziet door je bril, dat het ineens gaat veranderen als je 'm meer gaat dragen. Met of zonder bril, ik heb altijd hoofdpijn en zie erg wazig. Weet iemand wat ik hiermee kan doen?

alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Dat is wel met een cilinder heb er zelf ook een maar dat veranderd naar
Paar uur dragen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eerst naar je huisarts (ha) en je laten onderzoeken om andere oorzaken uit te sluiten, ook eventueel een bloedonderzoek. Ha weet hoe hoofdpijn verband kan houden met ogen en verkeerde brillenglazen.
Daarna waarschijnlijk toch doorverwijzing naar de oogarts... maar dan wel een andere! oogarts en om een second opinion te halen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je ogen worden niet beter of slechter door een bril te dragen. maar door een bril te dragen hoeven ze minder moeite te doen om te focussen. Om iets scherp te zien moet je ooglens zich steeds instellen. Dat doet hij met behulp van spiertjes, Zijn die spiertjes te zwak of juist te sterk dan kost dat meer moeite om ze aan te spannen of te ontspannen. en daar kun je hoofdpijn van krijgen. Met een bril hoeven ze minder hard te werken want de bril helpt je ooglens al de goede richting op. Als je nu dus nog last van hoofdpijn hebt, of niet goed ziet, Terug naar de oogarts. (het kan zijn dat er een foutje is gemaakt met opmeten of met het maken van de brilglazen

Toegevoegd na 1 minuut:
o ik zie dat je bril niet veranderd is, maar teruggaan naar oogarts is toch niet verkeerd lijkt mij
8 jaar geleden
het kan zijn dat het brandpunt van je bril niet helemaal goed is. d.w.z.: je ogen zitten niet helemaal op de juiste plaats achter de glazen. dit kan o.a. het geval als je je bril verkeerd op hebt (bijv. op het puntje van je neus) of omdat het montuur een beetje verbogen is. Dat is door de opticien makkelijk te controleren en eventueel te herstellen. Anders is het inderdaad zeer wenselijk om langs de oogarts te gaan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo
De sterkte is dermate laag dat er een andere oorzaak lijkt te zijn.
- Wellicht is er sprake van verkramping van de accomidatie. Komt vooral voor bij mensen onder de 40 en die veel nabijwerk doen als computer en lezen. Een druppelmeting kan verborgen plussterkte aantonen.
- De samenwerking tussen de oogspiertjes kan een kleine loens veroorzaken. Binoculair onderzoek is hiervoor nodig.
- Droge ogen veroorzaakt hoofdpijn en slecht wisselend zicht. Door uitdroging is de oppervlakte van het hoornvlies minder mooi glad en door de schurende prikkeling van het knipperen krijg je hoofdpijn.

Bovenstaande zaken kunnen wij in onze optometriepraktijk onderzoeken en behandelen. Wij hebben hierin vaak meer mogelijkheden en tijd dan de oogarts. Deze behandelt meer duidelijke medische afwijkingen.
Onze droge ogen behandeling trekt cliënten uit heel Nederland en zelfs België.
Bel 0346 556555 in Maarssen Utrecht voor een afspraak indien gewenst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Accomidatie=accommodatie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing