Zijn mijn brillenglazen te dik?
Hallo,
Ik ben 21 Jaar oud en heb extreme degeneratieve myopie. Dit betekent dat mijn sterkte ook nu nog regelmatig achteruit gaat. Helaas is mijn gezichtsvermogen tegenwoordig ook mét correctie niet meer zo heel erg goed (ongeveer 60%).
Ik heb jarenlang met veel plezier contactlenzen gedragen. Een bril heb ik al heel lang niet gebruikt. Wist mij binnenshuis toch altijd wel goed te redden.
Helaas kan ik tegenwoordig geen contactlenzen meer dragen vanwege 'droge ogen '. Hierdoor had ik veel last van pijn en irritaties(soort jeuk).
Na overleg met mijn oogarts heb ik vorige maand een bril laten aanmeten in mijn nieuwe sterkte die ik nu helaas fulltime zal moeten dragen. Op advies van de opticien heb ik voor een mooi kunststof montuur gekozen met een smalle lensbreedte (50 millimeter).
Mijn huidige sterkte is ;
OD: -23 Sph., -2,5 Cyl., *150 As, 34.5 PD
Ondanks de goede raad van mijn opticien zijn mijn brillenglazen nu bijna 15 mm dik! Hier ben ik zelf helemaal eigenlijk niet tevreden mee.
Vrienden zeggen wel dat ze mijn bril leuk vinden staan maar eerlijk gezegd schaam ik mij er best wel voor! Ook lijken mijn ogen nu heel erg klein...
Heeft iemand tips voor betere glazen of een ander montuur?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.