mijn nieuwe bril kijkt heel onrustig, wat kan dit zijn?
Ik heb een nieuwe bril. Ik dacht dat het te gek zou zijn, want mijn oude bril zakte steeds naar beneden en bovendien was mijn rechterglas precies recht voor mijn beeld beschadigd met krasjes.
Ik draag mijn bril nu 7 dagen waarvan 5 volle dagen. De eerste dagen waren een ramp omdat het beeld erg onrustig was. Ik ben terug gegaan naar de opticien, dat was 5 dagen geleden. Die zei dat ik moest wennen aan meer informatie en het effect van grotere glazen. Qua sterkte is er weinig veranderd. ik ben van 1.00-1.25 naar 1.25 naar 1.00 gegaan. Ik heb alleen cilindrische sterkte.
Ik heb hem vijf volle dagen op gehad:
- er lijkt een denkbeeldige streep te lopen door mijn rechterglas, precies in mijn gezichtveld. Ik weet dat het niet zo is, maar het lijkt wel zo.
- Als ik een object van verder dan vijf meter aan kijk, lijkt het net of ik het dubbel zie, alsof ik er niet echt op focussen kan.
- Mijn rechteroog lijkt meer open te staan.
- aan het eind van de dag ben ik moe en gefrustreerd omdat ik niet de hand kan liggen op dit probleem.
-fietsen is een drama want alles lijkt groter en dubbel.
-mijn ogen afzonderlijk kijken prima en scherp, maar samen geven ze een heel raar beeld. Het is alsof het dubbel is, maar het is volgens mij niet dubbel.
kan het zijn dat ik na vijf dagen nog moet wennen aan meer informatie? Kan het zijn dat ik problemen heb om mij te focussen op objecten waardoor ik minder scherp zie bij een nieuwe bril?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.