Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Doordat je ooglid tegen je lens gaat als je je oog dichtdoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat contactlenzen drijven op je oogvocht. Je knippert om je ogen schoon en vochtig te houden. Elke keer als je met je ogen knippert pompt je ooglid traanvocht vanuit je traanklieren naar je ogen. Dat vocht verspreidt zich over je hoornvlies. En je lens drijft beweegt daarom een beetje mee.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry mijn vraag was misschien niet helemaal correct, De eerste keer dat ik de lenzen indeed ging het prima en had ik ook geen last als ik knipperde. maar de tweede keer verschuifden ze echt wel 5MM elke keer als ik knipperde. ze gingen wel weer automatisch naar het midden maar dat wat zo irritant.. ik hield dat niet lang vol.
Wanneer je lenzen goed op je ogen passen (zowel harde als zachte lenzen) moet de lens de gehele cornea (hoornvlies) bedekken en zachtjes bewegen met iedere keer dat je knippert. Wanneer een lens heel erg vastgeplakt op je oog zit (zoals bij zachte lenzen), betekent dit dat je ogen zuurstof te kort komen. Je kunt dan bijdruppelen met speciale vloeistof die je kunt verkrijgen bij je opticien, of kiezen voor andere lenzen. Eventueel is een bril een optie. Mijn opticien zegt dan ook altijd: "Niet iedereen kan lenzen dragen".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding