Gevolgen te sterken lenzen dragen?
Vorige week is mijn bril stuk gegaan en ben ik een nieuwe gaan kopen. Ik had willekeurig een dag verlof, maar mijn huidige optieker (een goede, geen keten) was net gesloten, dus ben ik in de stad naar een andere geweest (eveneens een even goede, beide zijn de 2 beste van de stad, dus daar ligt het niet aan).
Omdat ik nog geen klant was, hebben ze mijn ogen uiteraard eerst nog uitgebreid gemeten.
Daar kwam uit: L -1.25 / R -1.25 cyl -1 as 180°
Mijn vorige voorschrift was (daterend 03/2012): L -1.25 / R -2.00 cyl -1 as 180°
09/2012 ben ik ook nog eens bij een oogarts langsgeweest om te kijken of mijn ogen geschikt waren om te laseren en hoewel ik geen exacte waarden meegekregen heb toen, zei zij dat het wel overeenkwam.
Ik zie echt haarscherp met mijn nieuwe bril, het lijkt er dus wel op dat deze meting ook gewoon weer klopt. Kan mijn rechter oog spontaan vooruit gegaan zijn op bijna 2 jaar?
Ik heb nog voor 3 maanden lenzen, maar kan ik die voor mijn rechter oog nu wel nog dragen, want die zijn nu te sterk geworden? Ik heb ook last van droge ogen, kan dit komen door vermoeidheid door te sterke lenzen of heb ik gewoon pech en gevoelige/droge ogen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.