Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik de lenzenvloeistof in mijn lenzenhouder regelmatig vervangen, ook als ik de lenzen in de lenzenhouder niet hebt gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je de lenzen elke dag draagt is het verstandig om de vloeistof in het lenzenhouder elke dag te verversen.
Als je de lenzen gaat bewaren, je gebruikt je lenzen bijvoorbeeld een week niet, hoeft dit niet elke dag. Wel is het verstandig om ze even te reinigen voordat je ze weer in doet nadat je ze langer hebt bewaard. En de vloeistof in de lenzenhouder vervangt. Op de verpakking van mijn lenzenvloeistof (ons merk twins active, voor zachte lenzen) staat: "Na bewaring meer dan 30 dagen moeten de lenzen opnieuw gereinigd en gedesinfecteerd worden." Dit zal per merk verschillen, op een ander merk die ik in huis heb staat dit weer niet.
Dus als je ze bewaard in de lenzenhouder hoeft dit niet tussendoor, maar wel wanneer je de lenzen weer gaat gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dit moet niet. Het is echter niet onverstandig om het wel te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de werking van de vloeistof blijft ongeveer 16 uur actief, je moet dat dus dagelijks vervangen, om geen bacteriën in je oog te krijgen, wat weer vervelende kwaaltjes kan opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing