Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is mijn leessterkte? Wie weet een manier om daar achter te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

ik neem aan dat je voor een bril bedoeld.
ga naar trekpleister/etos of zo, daar hangen rekken met leesbrillen ,met kaartjes met de sterkte.
probeer ze uit in de winkel, en waar je het best mee kan lezen, is de sterkte.
je kan ook bij een opticien naar binnen stappen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het best kan je even bij een opticien naar binnen stappen, zij kunnen alle afwijkingen in je zicht meten en je vervolgens advies geven wat voor jou de beste oplossing is.
Je kan ook een online leestest doen (de meeste leesbril-webwinkels bieden deze wel aan op de website, zie onderstaande link), dit geeft een goede indicatie, maar is natuurlijk geen exacte meting. Let er op dat je de instructies volgt, dat geeft het beste resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je enkel goedkoop een leesbrilletje moet hebben kun je bijv naar de hema gaan, die hebben leesbrilletjes van +0,5 tot +2,5 geloof ik, ze kosten maar 5 euro, en je neemt de best passende bril mee. Je mag ze proberen in de winkel, en de beste neem je mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 manieren staan er al, de derde als aanvulling:
() winkel binnen stappen en een leesbrilletje voor 2 à 3 euro uitproberen, klaar
() bij een opticien op afspraak je ogen laten testen op sterkte, klaar
() naar de oogarts, ook op afspraak, en daar op de beste/ betrouwbaarste manier je ogen laten testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste, is de opticien. die zien dan direct of er eventueel een oog afwijking is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing