Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar koop je een goede leesbril voor tussen de 20-30 euro?

Ik overweeg een leesbril voordat m'n armen te kort worden om nog goed te kunnen lezen. De modelletjes van een paar euro laat ik liggen, maar 100 euro heb ik er niet voor over.

Waar koop ik het best een goede leesbril voor rond de 30 euro? Nu ben ik natuurlijk al bij een opticien (specsavers) geweest, maar onder de 129 kwam ik daar niet weg.

12 jaar geleden
in: Optiek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hallo Paulus,

Heel toevallig hebben een goede vriend en ik vorig jaar wel bij specsavers onze 1e leesbril gekocht voor ca €35,- inclusief alle metingen en glazen( zal nu dan wel ca €40,- zijn)
Ze hebben vaak aanbiedingen en wij hadden allebei het geluk dat er een leuk montuur tussen zat,het lijkt me het proberen dan wel waard.
( Overigens wel vreemd dat ze je dat niet verteld hebben)
Misschien kun jij dan beter bij een andere zaak gaan kijken want de meeste hebben regelmatig aanbedingen.

Als je ogen over een paar jaar achteruit gaan kun je altijd weer terug naar dezelfde opticien,ze doen de metingen opnieuw en zetten (als je dat wilt) andere glazen in hetzelfde montuur!

De andere brillen om overal neer te leggen om even kort iets te moeten lezen heb ik wel elders gekocht waar ze goedkoop zijn maar dan weet je in ieder geval bij wel sterkte je moet zoeken en dan uitproberen of het al dan niet goed is.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ga eens naar hans anders daar kun je het waarschijnlijk wel vinden. maar waarom wil je geen geld uitgeven voor een goede leesbril het gaat om je ogen en deze krijgen met een goede bril de goede ondersteuning.
12 jaar geleden
Goedkope leesbrillen kun je vaak verkrijgen bij drogistrijen, Zeeman, HEMA en Blokker.

Maar eigenlijk zijn deze alleen geschikt als je verder 'goede ogen' hebt (en dus geen vertebril nodig hebt) en als beide ogen dezelfde versterking nodig hebben.

Beide aannames zijn lang niet altijd van toepassing. Een relatief 'goedkope' oplossing zou zijn: laat je ogen meten bij een opticiën. Als er 'verder niets bijzonders aan de hand is' en beide ogen dezelfde leesadditie nodig hebben, haal er dan een bij zo'n zaak die de brillen 'erbij doet'. Waarschijnijk is de oogmeting niet kosteloos als je de bril niet aanschaft bij de zaak die de meting doet, maar dan heb je in ieder geval enige zekerheid dat de bril juist is. Een verkeerde leesbril zal niet voldoen en in een slecht geval tot brandende ogen en hoofdpijn leiden.
12 jaar geleden
Tros radar heeft ooit de goedkope leesbrillen getest, dik onder de 20 euro, zo slecht doen ze het niet.
www.trosradar.nl/artikel_detail/bericht/goedkope-leesbrillen/

Toegevoegd na 4 minuten:
V&D is de beste keus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een iets "duurdere" optie dan zo'n drogisterij leesbrilletje is een oogmeting laten doen, en een (lees)bril online bestellen. Zelf heb ik voor €19,50 een gewone bril op sterkte gekocht vanaf glassesshop.com (gekozen wegens betere coating & after-sales regeling).

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.eyeglassretailerreviews.com/glassesshop-purchase-review.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ogen je lief zijn ga je naar een opticiën voor een oogmeting en dan zoek je daar een goedkoop model uit. Via je zorgverzekering kun je een x-bedrag terugkrijgen.
Mijn eigen verzekering betaalde € 100 voor mijn laatste bril en de rest was voor mijn rekening. Zo kan ik één keer in de 3 jaar een nieuwe bril aanschaffen voor relatief weinig geld. Als ik eerder aan nieuwe glazen toe ben, kan ik altijd nog alleen de glazen laten vervangen om kosten te besparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste antwoord schuif je waarschijnlijk terzijde....mijn twee lekkerste leesbrilletjes kwamen van de markt.

Tweede antwoord: neem een stuk tekst wat jij graag goed zou willen lezen, en wees daar niet te voorzichtig mee, mee naar Hema, Kruidvat, Blokker, en koop daar de bril waar je goed (optimaal) door kunt lezen.

Derde antwoord: een goede, goedkope opticiën is Eyes and More. Adressen even googlen. Een zeer zorgvuldige oogmeting, niet goed, geld terug garantie die ze zeer serieus nemen, en alle enkelvoudige brillen € 95,=, en een
varifocaal voor 150,=. Inclusief monturen en dergelijke.
En vaak een speciale actie voor meerdere brillen. Basisprijs echter altijd gelijk!
Ik heb deze tip ook gekregen via iemand hier op het forum!

Maar voor een leesbril zou ik toch gaan voor mijn tweede antwoord.

Succes, laat nog even weten wat het geworden is?

Toegevoegd na 2 minuten:
En als laatste, misschien wel beste antwoord: bijna alle opticiens hebben tegenwoordig kant en klare leesbrillen in de collectie. Dat betekent: wel je ogen testen, en dan een (kant en klare)bril geleverd krijgen van een ervaren opticien, in de door jou gewenste prijsklasse!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkope leesbrillen kun je vaak verkrijgen bij drogistrijen, Zeeman, HEMA en Blokker of de pearle de pearle heb je goede kwaliteit en voor een voordelige prijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf sinds een jaar de goedkope leesbrillen. Ook van de Action.

Heb een tijdje geleden uitgebreid op internet gezocht of er nadelen waren aan het gebruik van deze brillen. Het antwoord: nee. De kant en klare brillen die je bij de opticien vindt zijn vrijwel hetzelfde, zou ja, het montuur zal wat steviger zijn (schroefjes bijv).

De enige reden voor een bril van de opticien zou voor mij zijn dat ik dan een bril aanschaf met varifocale glazen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Multifocaal), zodat ik niet steeds leesbril op en af hoef te zetten of over het randje heen hoef te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat je ogen professioneel opmeten bij de gangbare brillenboer, zoek zelf een leuk montuur uit en stuur deze mee met je gegevens op naar onderstaande link
12 jaar geleden
Recentelijk heb ik hier mijn nieuwe <a href="https://www.babsee.com/leeszonnebril/">leeszonnebril</a> gekocht. Ik ben er echt ontzettend blij mee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing