Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik maar een lens in doen als je er twee nodig hebt?

mijn ene lens is kwijt en ik heb geen andere lenzen meer en wil geen bril op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Wordt dan een hele vermoeiende dag voor je! Ik zou het niet doen! Onveilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt een beetje af aan de sterkte van je ogen. Hoeveel afwijking je hebt. Als je van het dominante oog nog de lens hebt kun je dit rustig doen. Andersom lijkt me niet verstandig. Ik zou sowieso reservelenzen nemen. Zeker met + (glazen) is een bril ook niet wenselijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt aan de sterkte van je oog. + o,5 of min 0,5 is nog te doen zonder lens of bril, maar + 5 of - 5 is haast niet te doen zonder lens of bril.

Het feit dat jij je ene lens kwijt bent wil niet zeggen dat je geen nieuwe lenzen kunt krijgen. Ga gewoon naar de opticien en leg daar uit dat je je lens kwijt bent en of je daar een nieuwe voor kunt krijgen.

Overigens is het net als een bril voor een lens ook wenselijk om altijd een reserve te hebben. Zeker als het om ogen gaat die sterke lenzen of brilglazen hebben van - of + 2 en meer.

Je kan een heel vervormt beeld krijgen als jij 2 slechte ogen hebt en maar 1 lens gebruikt in plaats van de aangeboden 2 lenzen. Dan kan je ze beter allebei uitlaten (voor de reis naar de opticien dan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook -6,75 in allebei mijn ogen + cilinder. En bij mij is het ook vaker voorgekomen dat ik met 1 lens moest doen,soms zelfs paar dagen.Je went wel aan het zicht en als je iets echt niet goed ziet dan knijp je vanzelf je oog zonder lens dicht om het nog duidelijker te zien.Wat ik wel merk is dat je minder diepte ziet of een afstand kan inschatten,bijv hoever een auto nog bij je vandaan is als ie komt aanrijden.

Dus het kan wel maar beter 2 lenzen idd ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het wel in doen maar dat is niet zo slim misschien gaat je ene oog dan slechter/beter zien dan de andere en dat is niet zo handig als ik jouw was ( als het lukt met geld ook enzo ) zo ik een afspraak maken voor 2 nieuwe lenzen suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing