Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik verslechtering van mijn zicht tegengaan?

Ik ben nu 15 en heb sinds vandaag een bril gekregen. Ik heb een sterkte van -1,25. Nu heb ik verhalen gelezen dat mensen ineens van bv. -1 naar -2,5 zijn gegaan. Ik wil dit proberen te voorkomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat kun je niet voorkomen, men zegt dat het door oefeningen zou kunnen. maar een onderzoek heet aangetoond dat mensen die die oefeningen deden, niet daadwerkelijk beter gingen zien. De conclusie van dat onderzoek was dat mensen dachten dat ze beter zagen, en daardoor met minder zicht genoegen namen
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is een methode: 'natuurlijk zien', ontwikkeld door dr. Bates. Door dagelijkse oefeningen zou je op een gegeven moment je bril niet meer nodig hebben.
Geen idee of het echt werkt.
Er zijn mensen die zeggen dat ze door deze oefeningen hun zicht weer volledig scherp hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ogen zijn een beetje slechter geworden over de jaren heen, maar een goede oogarts zal je zeker vertellen dat als je een bril nodig hebt, dat je die ook dan moet gaan dragen, anders worden je ogen nog slechter dan als je die bril niet zal gaan dragen. Ik heb 6 jaar geleden mijn ogen laten laseren en het was zeker het geld waard! Het is duur maar nu heb ik weer perfect zicht, en hoef nooit weer een bril te dragen. Dit is misschien ook iets voor jou als je later oud genoeg voor bent. Je moet hiervoor ouder dan 18 zijn. Dus voor de komende 3 jaren even volhouden en die bril wel gewoon dragen! Succes!

Sorry het was niet mijn bedoeling om dit als reactie te plaatsen, maar als antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing