Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste afstand om van een 17" laptop scherm te zitten?

Of maakt dat niet uit voor je ogen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kunt de felheid van het beeldscherm naar eigen goedkeuren aanpassen, dus waar je je laptop ook neerzet, als je naar verloop van tijd 'branderige ogen hebt' dan staat ie te kort op, of staat het beeldscherm te fel.
Ik heb het ook gehad, zowel met mijn laptop als met mijn flatscreen tv.

Irriteert het echt na verloop van tijd, ga naar de huisarts, en vraag om goede oogzalf, creme.

Maar om een antwoord op je vraag te geven, zorg dat je toetsenbord praktisch op een -goede- armlengte van je verwijderd is, of stel anders de felheid van je beeldscherm naar boven of naar beneden bij, met de fn knop, en f7 voor minder fel, en fn en f8 voor meer felheid.

De fn knop zit (op mijn toetsenbord) links onderin, naast ctrl, maar dat is geloof ik? voor de meeste laptops wel hetzelfde?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu ik hem niet meer op z'n felst heb staan voelen mijn ogen inderdaad niet meer zo vermoeiend aan. Bedankt! (de felheid instellen gaat bij mij met de fn toets en met het pijltje naar links of naar rechts, maar het heeft wel geholpen in ieder geval)

Andere antwoorden (2)

Dat is bij breedbeeld de normale desktop afstand en op schoot is ook mogelijk. De beste afstand? Dat zal het verst zijn waarbij je ogen het scherm ontspannen scherp kunnen zien. Het is even moeilijk om zo te zeggen wat de afstand precies is en erg afhankelijk van jouw ogen. Ga er in elk geval niet te dicht op zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de beste afstand is relatief.alleen jij kunt bepalen wat voor jou de beste afstand is.dus ga ervoor zetten en schuif net zolang voor/achteruit tot je de ideale afstand gevonden hebt.veel suc6.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image