Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een week lenzen en ik deed ze vanochtend in. Het deed zeer en ik heb ze met moeite er weer uitgekregen. Mijn oog is knalrood. Hoe komt dit?

Toegevoegd na 17 minuten:
Het is nu al 2 uur later en mijn oog is nog steeds knalrood en doet verschrikkelijk zeer! Ik durf mijn lenzen vandaag niet meer in te doen,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
974

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat je misschien de verkeerde vloeistof hebt gebruikt en nu dus de lenzen hebt ingedaan met reinigingsvloeistof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zachte lenzen en gezien het week lenzen zijn een alles in 1 vloeistof. Dus daar zal het niet aan liggen.
Ik ken het, of er heeft een ooghaartje achter gezeten, heeft dubbel gezeten of is binnenste-buiten geklapt.
Wat ook kan is dat hij niet goed in de bewaarvloeistof heeft gelegen, zodat een klein stukje is uitgedroogd. Dat is heel pijnlijk.

Hoe dan ook, even schoonmaken (druppeltjes in jouw handpalm doen en voorzichtig de lens op de vingertop door de vloeistof wrijven) en terug in het bakje.

Oog even laten rusten en straks weer proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan dat je ogen droog zijn, dit kun je verhelpen door oogdruppels tegen droge ogen te gebruiken, wel op letten dat de druppels in combinatie met lenzen gebruikt mogen worden. Ga hiervoor naar de apotheek
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe je lenzen niet meer in, totdat je ogen hersteld zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding