Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik plotseling slechter zie?

Alleen in het midden kan ik nog 'redelijk' zien. Maar daaromheen en dan voornamelijk rechtsonder in het beeld (maar ook om het midden heen) draait het.
Dit zowel met het linker als het rechteroog (als ik 1 van de ogen afdek).

Het begon een uurtje geleden (of een half uur) en nu trekt het onscherpe beeld meer naar de buitenkant toe. Het begon recht-onder net buiten het midden van het beeld. Ik kon maar 1 letter onderscheiden. Nu is wel een woord geworden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nu is het weer redelijk weggetrokken. Ik heb alleen een bepaalde 'band' gevoel op mijn voorhoofd (onder mijn haarlijn, boven de wenkbrauwen).
Ik heb geen hoofdpijn of zo.

Wat zou dit kunnen zijn (geweest)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de oogarts of eerste hulp
Ritsuka
13 jaar geleden
Klinkt als oogmigraine, maar weet het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoeidheid?
Mijn vriendje heeft ook veel klachten( hoofdpijn,wazig zien) na lang achter de PC gezeten te hebben.
Vooral omdat hij letterlijk vergeet te eten en drinken.(soms tot s'avonds laat),misschien hebben jou klachten daar mee te maken(?)
Sterkte ermee, hopelijk gaat het vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij een vorm van migraine: niet alle migraine gaat gepaard met heftige hoofdpijn.
Effies de huisarts bellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat al te vaak gezegd het blijft gissen ga nr je dokter . je bent ook suiker patiënt dacht ik me te herinneren , extra reden om je arts te raadplegen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest ook aan migraine denken.

http://www.medischforum.nl/onderwerp/7829/40/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het lijkt mij op een symptoom van migraine, heb ik heel af en toe ook gehad.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie op bijgaande Wikipedia pagina bij symptomen naar het eerste punt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet bijna wel zeker dat het migraine is geweest en je hebt geluk dat je er geen hoofdpijn van hebt gekregen want dat is bijna niet uit te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoeidheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen verstand van oogkwalen of zo maar herinner me wel dat je uit moet kijken met dit soort zaken omdat het ook iets met je oogdruk kunt zijn.

Dus als je er geen hoofdpijn bij had zou ik er toch (op korte termijn) naar laten kijken

Toegevoegd na 1 minuut:
kunt = kan

ik wil je verder echt niet bang maken maar lees eens in bijgevoegde link
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding