Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik glaucoom? of is het toch door mijn bijziendheid. Zie uitleg

Vandaag op het ziekenhuis geweest i.v.m. controle voor mijn oogziekte graves (uitpuiling van de ogen) dit is gelukkig bijna over maar nu blijkt toch mijn linkeroogzenuw beschadigd te zijn. Mijn moeder heeft glaucoom dus dit was een reden om mij preventief te laten druppelen. Mijn oogdruk is niet hoog maar wel weer moelijk te meten omdat ik erg bijziend ben (-10 bij -13) links is het meeste extreme. Is er een kans dat ik glaucoom heb of kan dit komen door mijn oogziekte of bijziendheid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Of je glaucoom hebt kan ik niet zeggen op basis van dit.
Maar je oogzenuw is beschadigd zeg je? Dat kan natuurlijk komen door glaucoom. (Overigens weet ik niet in hoeverre de oogziekte graves daar ook invloed op kan hebben!)
Je hebt meer kans op glaucoom omdat het in je familie zit. Ook heb je een myopia gravior (hoge minsterkte) waardoor je meer kans heb op o.a. glaucoom.
Wat vindt jij trouwens niet hoog qua oogdruk?
Er zijn overigens meer manieren om glaucoom vast te stellen.
Kortom je moet bij je oogarts zijn die kan vaststellen of je glaucoom hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je bezorgdheid maar dit soort vragen kunnen onmogelijk beantwoord worden in dit forum.
Mijn advies, lees eens rustig wat er geschreven wordt over een glaucoom en indien je klachten hebt maak een controle afspraak bij een oogarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding