Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het als je met een oog veel meer licht ziet als met het andere oog? iemand een idee? ;)?

ik heb het wel vaker, als je je ogen open hebt en het lijkt dan net of er een zwart lapje voor je oog zit, als je je ene oog dichtknijpt zie je gewoon normaal en als je het 'afwijkende' oog dicht doet zie je alles veel zwarter.
Iemand suggesties wat het is of hoe het komt?

xx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
10.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik heb hier ook 'last' van (heb het wel maar geen last).
Bij mij komt het omdat ik een lui oog heb.
Mocht je voor jezelf merken dat je eigenlijk altijd door 1 oog kijkt terwijl het andere oog alleen maar passief ziet is de kans redelijk.
Ga voor de zekerheid een keer naar de oogarts. Die kan je er meer over vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens of jouw pupillen even groot zijn met beide ogen open. Als een pupil kleiner is dan laat het minder licht door. Kijk of de pupil ook goed reageert als je er met een lampje in schijnt. Laat ook eens in jouw oog het netvlies bekijken. Mogelijk zit daar een oorzaak als jouw pupillen goed reageren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij dat je last hebt van mouches volantes. Dit zijn eiwitsliertjes die voor je netvlies zitten. Misschien dat deze site je helderheid geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Rinske zo snel mogelijk naar de oogarts, geen dag meer wachten, ik had dezelfde klacht, het was net of ik een zonnebril voor dat ene oog had, en dacht het gaat wel weer over, na 2 maanden toch naar de oogarts, waar glaucoom werd geconstateerd, dat heet ook wel groene staar, niet te verwarren met grijze staar, glaucoom is een verhoogde oogbol druk, wat je ala minuut kunt laten meten bij een goede opticein, ik was te laat ben 2x gelazerd en daarna geopereerd, maar mocht niet meer baten met gevolg dat ik nu aan dat oog blind ben, dus snelheid geboden, veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding