Ik heb quitiapine gekregen maar durf het niet in te nemen omdat ik de bijsluiter heb gezien wat nu?
ik heb van mijn huisarts maandag 12.5mg quitiapine gekregen
vanwege mijn paniekaanvallen en angsten en onrust alleen nu had ik de bijsluiter gezien met allemaal enge bijwerkingen
zoals hartkloppingen en snelle hartslag nu heb ik juist paniekaanvallen om die redenen die in de bijsluiter gaat ook ben ik
bang dat als ik zon pilletje neem dat er een iets ergs gebeurd. Nu heb ik nog steeds geen tabletten gehad terwijl ik het wel wil
en ook nodig ben. De huisarts heeft aangegeven dat het een kleine dosis is en dat ik mij geen zorgen hoeft te maken en dat het
haar verantwoordelijkheid is en ik me geen zorgen hoeft te maken. Alleen nu heb ik dingen op internet gelezen dat quitiapine
bij een lage dosis ernstige hart problemen kan krijgen en ook erge dingen gebeuren. Ik moet de quitiapine in de avond
innemen en nu durf ik ze niet meer in te nemen. Nu heb ik ook gelezen over qt interval en omdat ik paniekaanvalen heb heb ik nu ook een soort hartfobie gekregen en nu ben ik bang dat ik een qt interval heb of dat als ik het ga innemen zelfs bang ben om dood te gaan. Wat kan ik nu het beste doen? Ik zoek wel wat extra geruststelling ik weet dat de huisarts dat heeft gezegd maar toch nog even een laatste stapje geruststelling zal mij wellicht helpen om het vanavond toch in te durven nemen.
Kan het niet mooier maken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.