Is het erg dat ik ibuprofen slik ipv paracetamol?
Ik kan geen paracetamol slikken. Ik moet het in vier stukjes snijden en met limonade slikken, en dan nog sta ik boven de gootsteen te kokken. Vind het écht heel smerig en het is een hele happening om te slikken. Daarom slik ik sinds een paar maanden ibuprofen ipv paracetamol. Nu las ik dat veel mensen ibuprofen onderschatten en dat het een veel sterkere pijnstiller is dan paracetamol. Is het erg dat ik ibuprofen slik?
Ik slik maximaal 1-3 pillen per maand en ben 21.
Om er voor te zorgen dat kinderen die pillen niet als smarties eten. Een overdosis paracetamol is namelijk behoorlijk gevaarlijk.
Een overdosis Ibuprofen niet dan? (Serieuze vraag) @benteeeltink
Ik gebruik al jaren ibuprofen omdat paracetamol niet helpt bij mij wanneer ik hoofdpijn heb. Ik heb een periode gehad waarin ik per week een pakje ibuprofen 400mg gebruikte. Nu gebruik ik zoveel inmiddels niet meer. Maar ik gebruik het nog steeds. Ik heb nooit ergens last van gehad. Ook niet van de maagklachten doe als bijwerking op nummer 1 staat. Ik wil daarmee niet zeggen dat het bij jou ook heen kwaad kan, want ieder mens is anders. Ik ken ook genoeg mensen bij wie paracetamol wel werkt bij hoofdpijn. Mijn huisarts en een chirurg in het ziekenhuis hebben mij eens verteld dat paracetamol pas goed werkt wanneer je een spiegel opbouwt. Dus na een operatie bijvoorbeeld. En dat ibuprofen kort maar snel werkt.
Paracetamol overdosering is berucht, omdat er maar een relatief kleine overdosis nodig is voor permanente leverschade. Die overdosis merk je bovendien niet goed op, omdat je er niet meteen ziek van wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.