Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dochter is 14 en heeft nurofen en paracetamol ingeslikt en dat een paar achter elkaar, moet ik daarmee naar het ziekenhuis?

Omdat ze hoofdpijn heeft nurofen 400mg nu geeft ze veel over en is ze misselijk. Kan dar gevaarlijk zijn voor haar ben bang dat ze een overdosis heeft genomen moet ik naar het ziekenhuis?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Quote: "Omdat ze hoofdpijn heeft nurofen 400mg nu geeft ze veel over en is ze misselijk."

Klinkt niet als een overdosis. Klinkt als een migraine aanval. Deze kunnen zo heftig zijn dat je maar 1 ding wil, dat het ophoud.

En als je het nooit eerder gehad hebt, weet je niet waar je mee te maken hebt, dus pak je de medicijnen die je kent.
5 jaar geleden
Nee, hiervoor moet u niet naar het ziekenhuis. Paracetamol in basis is alleen giftig in zéér grote hoeveelheden (ca 20 tot 30 tabletten in één keer).

Wanneer u het vermoeden heeft van overdosering, moet u diret contact opnemen met huisarts of de huisartsenpost. Zij zullen u verwijzen en begeleiden indien u naar het ziekenhuis toe moet voor aanvullende maatregelen.
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing