Kan een volwassene neusspray nemen voor kinderen?
Ik heb perongeluk neusspray gekocht voor kinderen met xylometazoline tussen de 2-6 jaar, ik ben 18 dus moet ik dan vaker sprayen of hoe zit dat?
Kan je hier voorbeelden van geven? Over welke actieve stoffen heb je het dan? De wetgeving staat namelijk toe dt bepaalde medicijnen ook via de supermarkt verkocht worden (Of The Shelf / OTS) prodcuten. Deze moeten aan dezelfde wetgeving voldoen als medicijnen die de huisarts voorschrijft en die je in een apotheek kan halen. Alleen zijn het (bijv) minder verslavende varianten.
Dus waar baseer je je op dat deze neussprays van slechte kwaliteit zijn? Het Otrivin verhaal laten we daar buiten, daar is de farmaceutische wereld het over eens dat het een (klein) raadsel is hoe dat buiten de drogisterijen om verkocht heeft mogen worden (is opgenomen in het registratiedossier en is goed gekeurd door de NL overheid, maar waarom....).
Het is ook bij de apotheek een middel dat onder vrije verkoop valt en ik moet het ook gewoon betalen. Ik ben dus erg benieuwd wat dit speciale middel van de huisarts zou zijn en hoe het heet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.