Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er ook een niet-schadelijk middeltje om je ogen voor langere tijd te bevochtigen?

Tegen de avond heb ik regelmatig vermoeide ogen, vooral tijdens tv kijken. Geen jeuk, wel een wazig beeld. Ik las in een artikel dat conserveermiddel in oogverzorgingsproducten de kegeltjes in je ogen op termijn zouden kunnen beschadigen. Welk middel zou wel veilig zijn?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
5 jaar geleden
Bezoek je huisarts, wellicht is er iets meer aan de hand en is bevochtigen niet de oplossing.
Amadea
5 jaar geleden
Een heel simpel middel is: sluit 10 minuten je ogen en dek ze met je handen af ; concentreer je er zodanig op dat je alleen zwart ziet (geen lichtflitsen, strepen en dergelijke). Als je daarna voorzichtig weer aan het licht went zul je haarscherp zien.
anneliez
5 jaar geleden
laat je ogen eens doormeten bij een opticien, volgens mij heb je gewoon een bril nodig
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een van de mogelijkheden is te weinig knipperen > druppelen met specifieke oogdruppels.
Weet je zeker dat het niets anders is? Wij namelijk niet, dus eerst naar de huisarts die ziet en diagnostiseert wat er aan de hand is. Kan van alles zijn.
Wees verstandig je hebt er maar 2 - ogen - .
Ritsuka
5 jaar geleden
Laat je ogen eerst nakijken door huisarts en/of opticien, voordat je met middeltjes gaat prutsen.
Als je er alleen in avond last van hebt, kan het ook vermoeidheid zijn.
Rieneke1
5 jaar geleden
Ogentroost van Weleda. Maar spot niet met je ogen: eerst naar de huisarts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Tip: Zorg dat je lucht in huis voldoende vochtig is. Ook kan het helpen om je tv wat lager te zetten, zodat je ogen minder ver open hoeven te staan om tv te kunnen kijken. Er bestaan ook sprays die je op je oogleden kunt spuiten en die langzaam wat stofjes in je ogen blijven brengen door het knipperen (Actimist bijvoorbeeld). Die heb ik zelf nog niet geprobeerd, trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding