Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Fludrocortisone is een medicijn dat je bloedvolume en dus ook je bloeddruk verhoogt. Een ander medicijn dat regelmatig voorgeschreven wordt, is midodrine. Dit medicijn zorgt ervoor dat je bloedvaten minder uitzetten en verhoogt zo de bloeddruk.
fremar
7 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, die bestaan, bijvoorbeeld Fludrocortison en Domperidon. De diagnose lage bloeddruk als op zichzelf staande aandoening is overigens een sterk cultureel bepaald gegeven. In Duitsland worden op grote schaal geneesmiddelen voorgeschreven tegen lage bloeddruk (Kreislaufschwäche), waaraan klachten als vermoeidheid en duizeligheid worden toegeschreven. Dit terwijl een lage bloeddruk bij overigens gezonde mensen in de Angelsaksische geneeskunde niet als behandelingsbehoeftig medisch probleem gezien wordt. In Nederland wordt lage bloeddruk voornamelijk behandeld bij zgn. 'orthostatische hypotensie' of bij de ziekte van Parkinson.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natriumbicarbonaat dat neem ik
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tsja, of het een medicijn is verschillen de meningen maar een borreltje werkt prima om de bloeddruk te verhogen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja die zijn er. Ik had als kind, samen met mijn moeder, altijd te lage bloeddruk. Medicijnen hielpen niet, zelfs 14 dagen aan zee niet. Advies toendertijd van huisarts: iedere avond voor het slapen gaan een cognacje nemen, gewoon een goedkoop merk. En ja, dat heeft geholpen. En zoute drop is ook goed, vooral de tv-pastilles (ook wel zwart-witjes genoemd), maar dan moet je er redelijk veel van eten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord