Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een psychose krijgen als je citalopram en quentiapine met alcohol in neemt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Voor zo ver ik weet is dit mogelijk (lees de bijsluiter even waar de bijwerkingen in staan, de combinatie met alcohol staat daar volgens mij ook in vermeld) maar niet voor de hand liggend.

Ik heb dezelfde medicatie ook gebruikt als antidepressiva, met uitzondering heb ik het eens gemixt met alcohol op een feestje. Het resultaat: ik viel binnen een half uur in slaap. Hier moet ik wel bij vermelden dat ik een vrij hoge dosis antidepressiva voorgeschreven kreeg en daardoor sowieso snel slaperig werd van deze medicatie. Het versterkt de werking van elkaar wel.

Bij twijfel: vraag het aan de arts/psychiater die je dit heeft voorgeschreven. In de bijsluiter word ook vermeld bij vragen en tegelijkertijd gebruik van verschillende medicatie aan de voorschrijvend arts advies te vragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kleine toevoeging: een psychose zou in dit geval niet zo zeer veroorzaakt worden door de combinatie van verschillende medicatie en alcohol maar door de medicatie en alcohol zelf. Gebruik je deze medicatie al langer? Weet je hoe er er normaal op reageert?

Oh, en aangezien het hier om antidepressiva gaat, weet je dat alcohol een depressie erger maakt? Ik zelf drink bijna niet meer en merk dat dit een goede invloed heeft op mijn depressie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing