Moet je voor apoteek studeren om er in een te werken?
Misschien een vreemde vraag.
Ik dacht altijd dat je geen medicijn mocht verkopen als je geen opleiding voor apoteek ( ja ik schrijf het zonder h want ik ben van mening dat iedereen dat moet doen zodat die stomme letter eruit verdwijnt )
Nu heb ik al enkele keren mijn de winkel in mijn dorp dingen gehoord waarvan ik dacht... is dat nog normaal?
Meest recente : ringworm ( te behandelen met schimmeldodend middeltje ) we vroegen ons enkel af dactarin of dactacort het beste voor kinderen te gebruiken in dit geval.
Dus die vraag stellen we. Antwoord, voor wormen is het vermox dat je moet gebruiken.
Nu kan ik me vergissen, maar ringworm is toch de echte naam van de aandoening, geen verbastering of wat dan ook.
Als je een vraag stelt krijg je vaak het antwoord, dat weet ik niet/dat zou ik eens aan een collega moeten vragen/...
Nu ja, alles weten gaat niet. Maar in mijn ogen zijn mijn vragen ooit echt van de moeilijkste. Echte zware dingen vraag je toch altijd eerst aan de arts.
Maar door dat voorval van daarnet,...
zou het kunnen dat er gewoon iemand werkt die geen opleiding gehad heeft maar gewoon moet verkopen? Is dat toegestaan? Wat zijn de eisen dan om het werk te mogen doen? ...
In een apotheek werken apothekers, apotheek assistentes en stagaires.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.