Mijn dosering van medicijnen is 0-6x per dag, móét er dan 4 uur tussen inname van een capsule zitten?
Ik gebruik - naast Amitriptyline, Gabapentine en Butrans - indien nodig Oxynorm 5 mg tegen zenuwpijn. Ik mag er maximaal 6 per dag, al probeer ik het gebruik te vermijden, want echt goed lijkt me dat spul niet. Als ik zo'n capsule tóch neem, dan werkt hij meestal goed, binnen 15-30 minuten. Vandaag echter deed dat ding niets, na meer dan een uur was mijn pijn alleen maar erger geworden en in radeloosheid - ik wist niet meer hoe te zitten of te staan - nam ik er na 5 kwartier nog eentje. Ook die deed niets en de pijn bleef maar toenemen. Ik durfde er geen derde van te nemen, bang dat ik niet goed zou worden (flauwvallen of zo). Mijn vraag is: 6 capsules per 24 uur lijkt dus 1 per 4 uur te zijn (volgens de bijsluiter is de werkingstijd ook 4 uur), maar wat als zo'n ding niet werkt? Mag de tijd tussen capsules korter zijn, zo lang ik er maar maximaal 6 per etmaal neem? Anders gezegd: wat zouden de (mogelijke) gevolgen kunnen zijn als ik de tijd tussen inname verkort? Iemand die dit weet? (Al dan niet uit eigen ervaring.)
Een overdosis kan fataal zijn voor je hart ; niet uitproberen dus.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.