Is het de gewoonte prednison voor te schrijven bij een lagere luchtwegeninfectie?
Goedendag mensen,
Ik bleek een lagere luchtwegeninfectie te hebben en kreeg anti-biothica en predinison voorgeschreven.
Ik hoeste om de paar minuten en het was best heftig. Ik heb echter de prednison geweigerd, omdat ik wilde kijken of de anti-biotica voldoende zou zijn. Wel vroeg ik om codeine om de ergste hoest wat te dempen. Ik bleef nog wel hoesten maar veel minder, maar wel genoeg om het slijm op te hoesten, wat goed los kwam na de eerste pil anti-biothica, Het was een kuur van drie pillen verdeeld over drie dagen.
Het gaat nu de goede kant op al ben ik nog wel erg moe. Ik vraag me nog steeds af wat die prednison erbij geadviseerd werd? Waarom pillen voorschrijven en niet eerst kijken wat de anti-biothica doet.??????
vr gr Gonna
Prednison wordt gebruikt bij aandoeningen waarbij ernstige ontstekingen een rol spelen (zoals reumatische aandoeningen, ontstekingen van de darmen, huid, luchtwegen en ogen). Het werkt binnen enkele uren.
Wanneer je vertelt dat je zo heftig hebt moeten hoesten, dan is het niet verwonderlijk dat de arts voor een snelwerkend middel koos.
Ik snap dat niet goed. vr gr Gonna
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.