Kan ik 'zomaar' stoppen met de angstremmer Xanax (Alprazolam)?
Sinds enkele jaren gebruik ik de angstremmer Xanax (Alprazolam) na constante hyperventilatie, angst- en paniekaanvallen. Dit in een ontzettend moeilijke en turbulente fase in mijn leven, waar ik niet verder op in zal gaan.
Ik gebruik 2x daags 1 mg en hebben me ontzettend goed geholpen bij mijn angst- en paniekaanvallen. Ook de onrust in mijn lijf verdween door dit medicijn vrijwel meteen.
Momenteel is de 'rust' enigszins teruggekeerd in mijn leven en wil ik graag van deze angstremmer af. Doch heb ik gemerkt dat de onrust in mijn lijf weer toeneemt als ik bewust wel eens een pilletje oversla om er langzamerhand tóch van af te kunnen komen.
Mijn huisarts geeft aan dat Xanax, in zoverre niet schadelijk of verslavend is, dat hij me adviseert om deze toch gewoon te blijven gebruiken, als ik me daar prettiger bij voel.
Toch zou ik er graag van af willen maar ben bang dat dit me niet lukt.
Overleg goed met je huisarts, zo te lezen vind hij het verstandiger dat je het blijft gebruiken.
Hier staat wat je wilt weten.
Lees, als je auto rijdt, ook eens het stukje over autorijden. Af en toe een pilletje overslaan is sowieso geen goed idee.
Als je gaat afbouwen blijft je meestal eerst wel een gelijk aantal inname momenten houden, maar ga je de dosis verlagen. Ze zijn ook verkrijgbaar in 0,50 en 0,25. (alleen op recept dus dat gaat sowieso via een arts)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.