Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

gaat er wel eens iets fout bij de productie van antidepressiva?

Ik heb t idee dat mijn vorige doosje van venlafaxine niet werkte, en ik had een enorme terugval. Zo gauw ik een nieuw doosje kreeg van de apotheker voelde ik me beter Kan dat? Gaat er weleens iets fout in de productie? Of wordt dat heeel secuur getest net als condooms?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Nee, er gaat niets mis met de productie van medicijnen.
Het hele productieproces binnen Sandoz wordt continue bewaakt.

De medicatie heeft wel een houdbaarheidsdatum.
Wanneer die niet overschreden was, dan is het toeval dat je je met het nieuwe doosje beter voelt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Werking
Het kan twee tot vier weken duren voordat u het effect van venlafaxine merkt. De eerste weken kunt u wel last krijgen van de bijwerkingen en angstgevoelens. Stop dan niet met het gebruik, meestal verminderen de bijwerkingen als u gewend bent geraakt aan het medicijn. Vaak verdwijnen ze zelfs.

Toegevoegd na 58 minuten:
Sandoz garandeert de hoogste kwaliteit en veiligheid van zijn generische producten door grondige bio-equivalentieonderzoeken uit te voeren, in nauwe samenwerking met de regelgevende autoriteiten. Hoewel we actief zijn in meer dan 120 landen, ontwikkelen, produceren en testen we onze producten altijd overeenkomstig de Europese en Amerikaanse wetten en regels. Momenteel zijn dat de strengste normen ter wereld. Binnen de onderneming hebben we een wereldwijd systeem voor kwaliteitsbeheersing, dat is gebaseerd op planning, implementering en controle. De afdeling Klinische veiligheid houdt toezicht op het veiligheidsprofiel van alle producten die we overal ter wereld in de handel brengen en verstrekt kwaliteitsrapporten aan de gezondheidsautoriteiten om de veiligheid van de patiënt te beschermen. Bij Sandoz wordt de kwaliteitscontrole bovendien uitgevoerd door een onafhankelijke eenheid die rechtstreeks rapporteert aan de CEO.
9 jaar geleden
Het kan altijd een keer fout gaan bij de productie van medicijnen, hoe zorgvuldig men ook te werk gaat. Ik heb weleens een ampul insuline gehad die totaal niet werkte. Artsen en verpleegsters zochten zich een slag in de rondte naar de oorzaak van mijn extreem hoge bloedsuikergehalte. Niemand had een verklaring. Maar toen mijn internist me adviseerde een andere ampul insuline te gaan gebruiken was het lek meteen boven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je lichaam reageert ook elke keer weer anders op de antidepressiva. Dus het kan zomaar zijn dat je er de ene keer beter op reageert dan de andere keer. Misschien zat je bij de tweede rit psychisch lekkerder in je vel. Misschien reageerde je lichaam beter op de stofjes. Misschien slik je het nog niet zo lang en moest je er nog aan wennen. In ieder geval zijn er meer waarschijnlijke redenen dan dat er iets met de medicatie zelf aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing