Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je weer angst krijgen als je 1x je antidepressiva niet inneemt?

Ik was vergeten om vrijdag mirtazapine te halen bij de apotheek waardoor ik gisteravond geen mirtazapine meer had. Ik heb dus 1 dag geen mirtazapine kunnen slikken. In het begin viel mij niks op, maar sinds de middag ben ik misselijk, krampen in m'n buik, drukkend gevoel op de borst en het lijkt net alsof ik ieder moment moet huilen.

Komt dit door de vergeten dosis?

9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Mirtazapine is een medicijn waarmee je niet zomaar plotseling mag stoppen, omdat dat inderdaad de genoemde bijwerkingen kan geven.
Wat echter wellicht ook een rol speelt is de ANGST dat je weer klachten kunt krijgen, en die kunnen natuurlijk de klachten voor zover ze al optreden, verergeren.

Ik ga er vanuit dat je inmiddels weer een nieuw recept hebt gehaald en gewoon weer verder bent gegaan met slikken ; de bijwerkingen / ontwenningsverschijnselen zullen dan waarschijnlijk snel weer verdwijnen.

Met dit soort middelen is het wel verstandig altijd tijdig een nieuw recept aan te vragen. Nu was het één dagje, maar voor het zelfde geld kom je een heel weekend zonder te zitten, en dat is niet prettig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing