Wat zijn de meestvoorkomende bijwerkingen van Amitriptyline?
Hoi,
Ik heb sinds gisteren het medicijn Amitriptyline voorgeschreven gekregen in een dosering van 10 mg voor het slapen. Ik heb dit voorgeschreven gekregen omdat ik chronische hoofdpijn en nekklachten heb (ongeveer een halfjaar) Ik kan steeds minder dingen doen die ik leuk vind omdat ik de dag daarna hele erge nekpijn en hoofdpijn heb. Ik ben hiervoor naar de neuroloog gestuurd maar daar kwam niks uit. Ze hebben alleen een röntgenfoto van mijn rug gemaakt, hieruit kwam dat ik een lichte scoliose heb. Dit wisten we al door de cesartherapie en die zij dat ik hier niet die erge nekklachten en hoofdpijn van kon krijgen. Nu is het zo dat ik ook erge vermoeidheid heb maar ze hebben helemaal geen bloedonderzoek of iets gedaan. Ze schuiven het gewoon op stress van school en thuis. Ik heb nu fysiotherapie gekregen en ik moet vooral meer bewegen van haar (vooral in het weekend) En nog een aantal dingen veranderen, maar niet echt iets aan mijn houding. Ik heb ook nog niet echt het idee dat het helpt. Maar ik blijf nog even doorgaan.
Nu had ik dus een afspraak met een andere neuroloog (geen idee waarom dat moest) Die heeft verder ook niks meer onderzocht maar gaf mij dit medicijn (amitriptyline) in de bijsluiter kon ik niet echt mogelijke bijwerkingen vinden dus vandaar dat ik het hier vraag. Wat zijn de meest voorkomende bijwerkingen van amitriptyline? En helpt het wel goed tegen nekklachten en hoofdpijn?
Alvast bedankt
wanneer de frequentie niet kan worden vastgesteld, dan betekent dat dat er geen aanwijzingen zijn dat de gebruikers er last van kunnen krijgen.
Morfine werkte niet tegen de pijn, diclofenac niet en tramadol niet.
Ik heb sinds 3 weken amitriptyline gekregen.
Begon met half tablet toen 1 toen 2 en nu zit ik op 3 (30mg) per avond en ik merk sochtends wel degelijk verschil. Beetje minder pijn.
Daarintegen.. Veel bijwerkingen. Ik ben suuuuper moe in de ochtend
Ik zweet me de gehele dag kapot
Ik kan niet in slaap komen savonds
Mega stemmingswisselingen Verder, het werkt veel beter dan morfine of wat voor sterk iets dan ook. Succes!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.