Bestaan er antidepressiva die NIET je libido beïnvloeden?
Sinds ik een dik jaar antidepressiva slik (sipralexa-serlain- nu ; cymbalta) kreeg ik moeilijkheden om klaar te komen. Het duurt.langer en voelt anders aan dan voor de pillen. Sinds ik een vriend heb in januari kom ik enorm moeilijk tot niet klaar ik geraak ook moeilijk opgewonden en.duurt de "seks" heel lang tot mijn partner moe.begint te worden en stopt. Ik vind het zo frustrerend en niet leuk meer. Eerst SSRI en nu SNRI. Ik weet niet dat er andere soorten bestaan die geen invloed hebben op mijn seksuele activiteit. Werken TCA s of MAO s er beter tegen?.. Ik wil het eerst van hier horen vooraleer ik ermee praat met mijn behandelde arts. Het is een man en ik praat er zoiezo niet zo over omdat het zo ongemakkelijk is om erover te praten en zo schamend.. Ik durf er gewoon niet open over te praten.zelfs niet tegen een vrouwelijke arts..
Heb je wel eens aan je dokter gevraagd om je bloed te laten checken op vitamine D ?
Een gebrek aan D kan ook bijdragen aan depressie en wordt normaal aangemaakt door het lichaam onder invloed van zonlicht.
Het beste kun je gewoon proberen te knokken tegen dat gevoel en de medicijnen vergeten. De dokters moeten meestal, maanden lang kijken wat het met je doet en als het dan niet aanslaat, gaan ze weer wat anders op je uitproberen. Dus tegen dat nare gevoel ingaan, dmv regelmaat creeren. Op tijd opstaan, een douche pakken, iets van lichamelijke activiteiten ondernemen, zoals wandelen, fietsen etc.
Heel gevaarlijk dat je zonder kennis van zaken aanraadt om met de medicatie te stoppen.
De vraagsteller heeft een serieuze ziekte : depressie . Ze is al meer dan een jaar onder behandeling. De adviezen die jij geeft zijn zinnig voor iemand die een beetje " down" is. Maar je hebt geen idee wat een clinische depressie is.
Je hebt echt geen idee wat een depressie inhoud.
Lees ook dit eens: http://imgur.com/gallery/CWFTYoV En de comics Adventures in Depression (deel 1 en 2) van Hyperbole and a Half zijn aan te raden, om je een inzicht te geven in wat het is.
(waarschijnlijk, maar er zijn meer redenen een SSRI of SNRI te nemen) Magnesium(citraat)
(zeker ook als je vit D gaat nemen of veel meer (zon)licht gaat nemen)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.