Werkt ibuprofen alleen ontstekingsremmend boven 800mg dosis?
Op deze website valt te lezen;
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/67173-ibuprofen-werking-toepassing-en-bijwerkingen.html
"In lagere doses (200-400 mg voor volwassenen) verlicht Ibuprofen de pijn en vermindert het koorts, in hogere doseringen (800 mg voor volwassenen) heeft het ook ook anti-inflammatoire."
Dit wekt dus de suggestie dat het alleen ontstekingsremmend is bij doseringen van minimaal 800mg. Nu vind ik 800mg wel erg veel en ben bang voor mijn maag. Echter, ik neem de ibuprofen nu dagelijks(normaal neem ik ze echt nooit, misschien enkele keren per jaar)vanwege zijn ontstekingsremmende functie. Ik heb namelijk, zo lijkt het, een ontsteking in een van mijn pezen/spieren in mijn arm.
Wat klopt er van de suggestie dat ibuprofen enkel ontstekkingsremmend is vanaf 800mg?
Algemeen advies is ook welkom, wat betreft het genezen/verminderen van ontstekingsklachten.
Ook als je twijfelt over het al dan niet bestaan van de ontsteking kunnen zij misschien beter even meekijken, zodat je er zekerheid over hebt en niet onnodig medicijnen slikt. Daarnaast is het wel fijn om te weten waar die ontsteking vandaan komt, bij een bacterie bijvoorbeeld moet je iets anders slikken als bij een virus. Kortom: bij twijfel: bezoek je huisarts. Als algemeen advies geldt: Houdt het gebied lekker warm, dan zetten de vaten uit en voeren ze meer afvalstoffen af, en goede stoffen aan, wat de genezing bevordert. Drink genoeg water om je lichaam ook de afvalstoffen te kunnen laten uitplassen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.