Wie kan mij vertellen of je het medicijn sertraline samen met de tryptofaan uit kefir kan gebruiken?
Ik denk ook dat de hoeveelheid in de tryptofaanpillen wel veel groter is. Gevonden : Mensen die een Antidepressiva gebruiken of bepaalde medicijnen voor de behandeling van migraine moeten niet L-tryptofaan niet innemen zonder medisch toezicht. Er kunnen dan mogelijk vervelende bijwerkingen ontstaan. Ook wordt ontraden het tezamen met het supplement 5-HTP (5-hydroxytryptophan) intenemen (5-HTP, een voedingssupplement die effecten die vergelijkbaar zijn met die van L-tryptofaan heeft). Hoeveel L-Tryptofaan kan ik innemen? Veel mensen nemen 500mg tot 2.000 mg Tryptofaan 30 minuten voor het slapen gaan op een zo leeg mogelijke maag met wat drinken. L-tryptofaan concurreert met andere aminozuren voor intestinale absorptie en voor vervoer in de hersenen. Daarom kunt u het best het supplement zonder andere aminozuren tegelijk innemen (dit om de optimale werking te ervaren). De andere aminozuren kunt u uiteraard op een andere moment van de dag innemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.