Kan de angst zo groot worden dat het door je medicijnen heen gaat?
Ik slik 2 soorten antidepressiva tegen m'n paniekaanvallen en sociale fobie. Nou vraag ik mij het volgende af: Kan het gebeuren dat de angst zo overheersend word dat antidepressiva's hun effect verliezen tegenover de angst?
Maar de vraag die je stelt is al een vraag waar bij je jezelf angst aan kan praten. "die medicijnen redden me niet !!!!" is de angst gedachte Angst en zeker ongebaseerde irrationele angst verdrijf je door feiten.
en in tweede instantie door ervaring,niet door medicijnen.
Deze kunnen je wel helpen maar zijn nooit de oorzaak dat je angsten opeens verdwijnen.
het lijkt wel alsof je je hele leven overgeeft aan die medicijnen die je moeten "redden"
feit1 : dat doen ze dus niet
feit 2 jij bent diegene die je angsten kan verdrijven.
1 van de beste manier om angst gedachtes te confronteren is het uit te dagen met feiten.en later ervaring door ze te doen. Dus zoiets als de anstgedachte begint met ALS IK deze weg oversteek wordt ik vast en zeker aangereden!
feiten
is er verkeer in de buurt. is er een zebra pad, heb ik ogen in mijn hoofd
hebben auto mobilisten ook ogen om te kunnen zien ?
en tenslotte volg ik de regels die iedereen begrijpt ?
en helemaal de ervaring ,zo ik ben die weg overgestoken en er is niets
Gebeurd. Tegen over die ene vage angstgedachte kun je meerdere feiten stellen.
in het begin lijkt dit misschien erg vermoeiend.
Alle angst gedachtes in je hoofd beginnen in je hoofd altijd als een "stel dat en "als nou" vraag.
Je zet je daarbij open voor elke angstige speculatie die maar mogelijk is.
Wees concreet in je gedachte zet een wacht bij je gedachte ALS NOU en STEL DAT die je
stopt in de tomeloze reeks gevoelens en angsten. zoek een goeie coach dat werkt beter dan medicijnen alleen. Angst in als een plant dat groeit en dan zul je merken dat je op een gegeven moment steeds minder vaak meerdere prikkels binnen krijgt en daar bang van wordt.
Dus eerst is het oversteken van een plein angstig, dan het zien van een plein wordt je al bang en tenslotte hoef je alleen maar aan een plein te denken dan wordt je al bang.zweterig en hartkloppingen ed Maar bedenk wel dit werkt ook de ander kant uit.
Angst kun je met het "plantje" bedenk Feiten en handel ernaar" uitroeien.
Zodat de angst wortels geen voeding mee krijgen en hij uiteindelijk als een droge stok in de grond steekt, levenloos
die wortel blijft misschien maar is dan krachteloos
flink tuinieren dus zodat de bladeren van de angst geen zonlicht meer in energie om kunnen zetten. succes
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.