Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je beter niet eten als je omeprazol (maagzuurremmer) slikt?

Ik kan geen duidelijke site vinden waar het staat. Ik vraag het nog na bij de huisarts, maar misschien heeft iemand hier nu al meer informatie.

Toegevoegd na 28 minuten:
Het was pas in het nieuws dat het risico op een voedselinfectie groter is als je omeprazol slikt.
Rauw vlees (bijv. filet americain) kan ik beter niet meer eten. Ook geen haring meer? Bepaalde kaas???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Vermijd voedsel en drank waar je snel last van krijgt, zoals alcohol of scherpe kruiden. Je kunt alles wat jouw maag verdraagt gewoon eten. Van een paar voedingsmiddelen is bekend dat zij last kúnnen veroorzaken: koolzuurhoudende dranken (dus als je daar last van krijgt drink dan geen frisdrank maar ranja of thee), sinaasappels, koffie, en pepermunt.
Soms helpt het alleen al om je eetgewoonten aan te passen. Neem bijvoorbeeld drie tot vijf kleine maaltijden per dag, in plaats van een of twee grote.

Ook als je stopt met roken (indien je dat doet) kunnen de maagklachten verminderen.

Toegevoegd na 23 minuten:
Dat er een groter risico op een voedselinfectie blijkt te zijn als je omeprazol slikt betekent niet dat je daarom geen dingen meer mag eten die jij lekker vindt. Je moet alleen voorzichtiger zijn en het niet eten als je iets twijfelachtig vindt ruiken of betwijfelt of de houdbaarheidsdatum niet inmiddels verstreken is.
Amadea
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing