Zijn er alternatieven voor cortisone?
Mijn zoontje van 5 heef enorm veel last van eczeem, krabt zich tot alles kapot is. Het enige wat kan helpen tot op heden, is een cortisone zalf. Nu heb ik eens opgevraagd bij de apotheek hoeveel we er reeds gekocht hebben en dat blijken er 50 tubes te zijn op 5 jaar tijd. Ben me kapot geschrokken. Cortisone is niet echt goed op lange termijn, maar het lijkt het enige te zijn wat helpt bij hem.
Nu vraag ik me af, zijn er alternatieven?
50 tubes is wel errug veel hoor, dat had de apotheek ook niet zomaar mogen meegeven. Het lijkt m dat je de zalf dan toch eigenlijk ook te dik smeert. Als de huid na het smeren glimt dan is de hoeveelheid eigenlijk al teveel geweest.
Het enige wat ze doen is steeds meer wegstrepen en zonder goeie voeding kan niemand. Het verschil tussen vlees van een bio industrie koe en een die de hele dag buiten in de zon gras staat/loopt te eten weten ze niet. (onder anderen in verschil in vetzuren)
Ook het verschil in de melk is onbekend. Kefir (ga zelf maar googlen en vraag maar als je meer wilt weten)
Een standaard allergie test? Test alleen een directe reactie. Vaak komt eczeem door de een vertraagde reactie.. Aka een intolerantie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.