is het al wetenschappelijk vastgesteld dat bepaalde oraal ingenomen middelen "je weerstand verhogen" of "je immuniteitssyteem verbeteren" enz?
ik heb een aantal lichamelijke klachten, hoewel is zelden ziek wordt (griep, verkoudheid enz..; heb ik haast nooit). Ook ben ik zeer beweeglijk en heb een groot uithoudingsvermogen en heb ondanks mijn leeftijd nauwelijks rimpels.
toch zouden die lichamelijke klachten (candida (vaginaal, rectaal, aan mijn tenen enz...), schimmelnagel, parodontose, eczeem...) volgens mij dokter wijzen op een "verminderde weerstand".
Ik kreeg een hoop middeltjes voorgeschreven, maar toen ik die ging halen bij de apotheker zei die dat je met oraal ingenomen middelen je immuniteitssysteem niet kan verbeteren noch "je weerstand verhogen" enz. Bv. Echinicea zou totaal niet helpen, Omega 3 evenmin, Ginseng ook niet, extra vitamines ook niet.
Ik heb me dus alles "op wacht" laten zetten, zodat ik morgen even naar de dokter kan bellen om te vragen wat ik er nou mee moet doen.
Maar die zal natuurlijk zeggen dat ik die middelen moet innemen....
Die apotheker zei zelf dat hij tegen zijn zaak praatte, maar mensen ook niet wilde belazeren. Hij vertelde dat hij ook eerlijk was als mensen bv. vermageringsproducten kwamen kopen, of antirimpelcrème of anti-cellulitisbehandelingen enz... Dus ik geloof hem eigenlijk wel.
Maar wat nu? Zijn er überhaupt middelen die je kan innemen en die je immuniteitssysteem versterken? Eventueel in het alternatieve circuit? Of kan je nog iets anders doen om je lichaam te versterken?
Toegevoegd na 59 seconden:
ik bedoel : als het niet wetenschappelijk aangetoond is, zijn er dan alternatieven?
Schimmel houdt namelijk van suiker.
Vooral die laatste 2 schieten er nogal bij in in deze drukke maatschappij.
Die afweging heb ik gemaakt hoor Ritsuka, en ik ben ook helemaal pro medicatie. Alleen weet ik dat dit heel heel slecht voor je lever is inderdaad. en dat op langere termijn, dus het kan schade geven aan de lever. en dat heb ik er niet voor over.
Cryofiel (en Ritsuka), nu begrijp ik ook waarom ik twee soorten pillen kreeg voorgeschreven : "snelle" pillen voor mijn candida en "trage" pillen (één week nemen, één week niet... gedurende drie maanden) voor mijn nagels. Inderdaad niet doorbloed, dat klopt helemaal.Handig weetje.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.