Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er natuurlijke kalmerings -en anti-angst middelen?

Ik heb vroeger wel eens Xanax e.d. genomen en dat werkt wel, maar daar word ik zo suf van en dat wil ik niet meer. Bestaan er geen natuurlijke middelen die zo min of meer hetzelfde bewerkstelligen, maar dan zonder die nare bijwerkingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Valeriaan is veel gebruikt in de volksgeneeskunde, de homeopathie, de fytotherapie en wordt zelfs nog steeds als rustgevend middel gebruikt in de reguliere geneeskunde. Het grote voordeel aan valeriaan is dat het rustig maakt zonder dat het concentratievermogen wordt aangetast.
fremar
11 jaar geleden
Bachrescue druppeltjes. Werkt snel en verkrijgbaar bij de Gezondheidswinkel en andere homeopathie winkels. Gebruik ze zelf bij examens. Paar druppels op tong laten vallen en klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met angst tobt dan zal een valeriaan druppeltje niet helpen.
Als je geen xanax wil gebruiken dan is de enigste oplossing st Janskruid,mag alleen niet gebruikt worden samen met een anti depessivia dat kan niet samen.
Als je st Janskruid in tikt moet je maar eens kijken op internet,of dit middel je verder kan helpen.
Het geeft in iedergeval rust in je hoofd, en wordt ook veel gebruikt voor milde depressies..
Sterkte.

Toegevoegd na 3 minuten:
Laat je angst niet te ver komen hoor,dan kan je toch beter naar je ha gaan,beter loom en hangerig van xanax,dan dat je een angst stoornis krijgt, dan ben je veeeeeel verder van huis.
11 jaar geleden
Er zijn zeker natuurlijke middelen hiervoor, maar misschien is het beter om te kijken naar de échte oplossing, waar komt de angst en onrust vandaan, wat is de onderliggende oorzaak en wat kun je daar mee? Wil je alleen een middel dat is het handig om bv een klassiek homeopaat te zoeken, die zoekt een middel dat bij jou past en niet alleen bij de klacht. Vaak ook (deels) vergoed door zorgverzekeraar wanneer hij/zij aangesloten is bij beroepsvereniging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing