Kan ik bij het gebruik van zware pijnstillers tijdens mijn vakantie 1 glas bier drinken?
Ik gebruik al meerdere jaren allerlei medicijnen tegen zenuwpijn. Geen van die medicijnen werkte voldoende. Het laatste jaar gebruikte ik Lyrica (450 mg p/d) en daarna Gabapentine (2700 mg p/d). Een vriend die voor apotheker studeert zei dat zo lang ik m'n pillen maar niet tegelijk met alcohol innam, 1 glas op een dag tijdens een vakantie niet zo'n probleem is, de waarschuwing op het etiket is meer om overmatig alcoholgebruik te voorkomen, volgens hem.
Nu krijg ik een 'cocktail': 2700 mg Gabapentine p/d, een Butrans-pleister van 5 microgram per week en Amitriptyline (10 mg per dag, op te hogen naar maximaal 50 mg per dag, afhankelijk van de noodzaak).
Ik ga binnenkort weer met vakantie en hoewel ik eigenlijk zelden drink - m'n laatste alcoholische consumptie was met Kerstmis 2013, dus bijna 5 maanden geleden - vraag ik me toch af of ik zo af en toe een glas bier kan drinken zonder dat er rare of gevaarlijke dingen gebeuren.
Iemand die ook dergelijke medicijnen gebruikt én die af en toe iets drinkt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.