Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik oxytocine neusspray kopen?

In mijn studie heb ik geleerd dat oxytocine positieve effecten heeft op sociaal gedrag, empathie en zelfvertrouwen.. Dit klinkt zeer veelbelovend! Nu lees ik over die neussprays die ze bij vrouwen gebruiken om weeen op te wekken. Kan ik die gewoon in een drogist kopen?

Ik voel me bijna altijd sociaal geisoleerd zodra ik langer dan 5 minuten per dag alleen ben. Ik moet dus eigenlijk altijd socializen, maar dit is lastig omdat ik last heb van sociale angsten, paniekgedachten en autisme. Ik kan niet normaal naar een feestje gaan zonder in paniek te raken (tenzij ik straalbezopen ben, maar dat terzijde). Ik vraag me constant af wat anderen van mij vinden. Als ik dan geen bevestiging krijg denk ik gelijk het ergste. Iedereen zegt mij dat ik moet stoppen met mezelf dit allemaal aan te trekken, maar dat lukt gewoonweg niet. Het is een soort default gedachte die blijft terugkeren. Echt super frustrerend.. Ik word soms heel moe van mezelf. Ik weet namelijk heel goed dat mijn angsten irrationeel zijn, maar ik heb ze simpelweg niet onder controle. Ik ben hiervoor al naar therapeuten en alles geweest, maar niets heeft tot nu toe gehlpen. Denk dat alleen verhoging van het hormoon oxytocine me zou kunnen helpen. Dit hormoon verhoogt vertrouwen en social bonding...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dit medicijn is alleen op doktersrecept verkrijgbaar, vraag de arts om advies voordat je dit gaat gebruiken. Overigens staat jouw klacht niet bij de lijst van zaken waarvoor dit middel gebruikt dient te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even googelen en het blijkt dat er ook een natuurlijke oxytocine neusspray bestaat. Deze heeft helemaal niks te maken met het echte geneesmiddel welke gegeven wordt bij bevallingen en borstvoeding. De natuurlijke spray kun kun je bij aromaolie.nl krijgen.
Verder is het wel heel slecht om er deze naam aan te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing