Ik kan mijn medicijnen niet betalen, wat nu?
Hallo,
Ik ben een 18 jarige studente en woon op mijzelf.
Ik heb astma en heb hier medicatie voor.
Nu ben ik er tot mijn schrik achter gekomen dat terwijl ik een extra aanvullende verzekering heb van CZ. Dat eerst alles van mijn eigen risico afgaat. Mijn inhalers kosten 60 euro per stuk en ik heb er 2 en dit betekent inclusief mijn andere medicatie ik 180 euro per maand moet betalen max. 360 . alleen dit heb ik niet. Ik kan mijn boodschappen dan niet meer kopen. Ik ben nu gestopt met mijn medicijnen omdat ik het niet kan betalen. Alleen heb ik nu heel veel last van mijn astma. Alleen ik zie geen andere oplossing. Wie weet wat ik kan doen.
Overigens tellen kosten vergoed door de aanvullende verzekering meestal niet mee voor verplicht eigen risico, maar in dit geval gaat het volgens mij om kosten basisverzekering (categorie medicatie) . Maar vraag het even na bij CZ. NB Heb je de aanvullende verzekering echt nodig ?
Ben je net begonnen met deze medicatie? Niet gebruiken kunnen de rekeningen alleen maar verhogen!
Doordat je dan misschien veel meer last van je astma kunt kunt krijgen !
Je kunt zelfs opgenomen hiervoor worden in het ergste geval ben je ook meteen je eigen risico kwijt.
Of zieker worden kuurtjes moeten nemen ook duurder.
Kijk of je een oplossing kunt zoeken hiervoor om de kosten de spreiden!
Dan ben je het beste uit toch?
Suc6 met je keuze Heb ook astma kan uit ervaring spreken. Of vraag naar een goedkopere keuze als dat mogelijk is dat heb ik ook ooit gedaan. Suc6 nogmaals
Of zoals Anneliesz al zegt probeer via de bijzondere bijstand van de Gemeente. Het kan nooit zo zijn dat jij om financiële redenen alleen maar zieker wordt.
Succes en sterkte.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.