Kan ik het rebound effect van mijn adhd medicatie verminderen zonder (de tijdstippen van) de dosering te veranderen?
Ik gebruik dexamfetamine voor mijn adhd. Ik gebruikte het eerst in een vast ritme maar ik merkte dat ik daarvoor steeds meer moest gebruiken om er profijt van te kunnen maken en ik kan erg moeilijk erecties krijgen als ik het heb gebruikt en er zijn nog meer bijwerkingen waar ik last van heb. Deze bijwerkingen worden natuurlijk minder als ik het regelmatig en op een vast ritme gebruik maar dan word de positieve werking juist minder dus ik heb besloten om het alleen te nemen als ik voor toetsen moet leren (met overleg met de psychiater). Alleen nu begin ik steeds vaker last te krijgen van het rebound-effect; als het is uitgewerkt kom ik in een dip terecht en ik ben al depressief (ik gebruik daarvoor citalopram). Dan voel ik me dus slecht, ben ik erg prikkelbaar, voel ik me leeg en nogsteeds last van bijwerkingen. Zijn er dus dingen die kunnen helpen om dit rebound-effect te verminderen zonder eigenlijk de dosering en de tijdstippen aan te passen?