Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ritalin over de datum nog te gebruiken ?

3 jaar terug had ik ritalin op recept, ik heb van die tijd nog een doosje liggen, ik wil het weer af en toe gebruiken als ik mijn concentratie bij een project moet houden,

Alleen het doosje wat ik heb liggen is 1 jaar en 3 maanden over de datum,
Ik heb geen zin om weer helemaal een nieuw recept te geen halen.

Is het gevaarlijk om Ritalin 1 jaar over de datum nog te gebruiken, of is alleen de potentie mogelijk wat minder geworden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Medicijnen die over de Exp.datum heen zijn zou ik niet meer gebruiken. Na 3 jaar zonder ritalin gebruik zou ik er al helemaal niet meer aan beginnen!
En zeker niet met als reden om je incidentele concentratieverlies, wat iedereen wel een keer heeft, tegen te gaan.

Er zijn genoeg alternatieven/ natuurlijke 'middelen' te bedenken om je concentratie te verhogen. Even een blokje rond, frisse neus halen, enz...

Succes met je project.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De THT heeft een zeer ruime veiligheidsmarge.

Een ronde langs de verschillende drugsforums:
-de werkzame stof is stabiel
-blijft 5 jaar goed
-verliest uiteindelijk zijn werking
-geen gevaarlijke veranderingen

Deze informatie is over het algemeen redelijk betrouwbaar, het is natuurlijk geen officiële informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je mag het dan niet gebruiken, want dan kunnen er levensbedreigende bijwerkingen tellen. Ik adviseer je het gelijk weg te gooien en naam op doos door testrepen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De houdbaarheid medicijnen en tot wanneer ze gebruikt kunnen worden zonder risico voor de gezondheid varieërt onderling sterk tussen diverse medicijnen.
Op iedere verpakking van medicijnen staat een zogenaamde vervaldatum vermeld: deze datum dient nóóit overschreden te worden.
Medicatie dat over de datum is mag niet met het gewone afval worden weggegooid, men dient deze in te leveren bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het zelf ook gehad, en ik zou het niet meer gebruiken als het over de datum is. Je hebt ook goede alternatieven. (als het voor rust in je hoofd is of concentratie dan kan je het gebruiken, is plantaardig, kijk bij de bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing