Wat is jullie ervaring met het afbouwen van een lage dosering seroquel (quetiapine)?
Ik zou vandaag beginnen met het innemen van 25mg (p.d.) seroquel (quetiapine). Als dat goed zou gaan zou ik daar volgende week nog 25mg bij gaan slikken. Maar nu lees ik echter in de bijsluiter en op diverse apotheek-sites dat je redelijk veel last kan krijgen van ontwenningsverschijnselen (slapeloosheid, misselijkheid, diarree e.tc.) wanneer je het gaat afbouwen, en dat deze verschijnselen nog weken kunnen duren ook! Als dat echt zo is - ook bij een lage dosis - dan zit ik daar niet echt op te wachten en begin ik er liever niet aan!
Mijn vraag is dus: gelden deze ontwenningsverschijnselen alleen voor hoge doseringen en merk je er bij een lage dosering zoals 25mg of 50mg niet zoveel van? Heeft iemand daar ervaring mee?
Doorgaans begin je niet 'zomaar' met dit soort medicijnen, dat zal bij jou niet anders zijn. Vaak is er niet de optie om er dan maar niet aan te beginnen, je hebt waarschijnlijk toch een medicijn nodig.
Sterkte er mee!
Ik neem 20 jaar seroquel, begonnen met 200 daarna 400, dan terug naar 200, gedurende een paar jaar, dan 100 een paar jaar , en dit jaar heb ik afgebouwd, en zit ik op 25. Ik neem dit in combinatie met sedistress, dormonoct en effexor. Tijdens de zwaarste periodes zat ik boven alle maxima.
Nu ben ik sinds een paar dagen gestopt met sereoquel. Het gevolg is uiteraard slapeloze nachten (4 uur slaap ongeveer, daarna wel weer inslapen na wakker liggen, een totaal van ongeveer 7 uur slaap, mét dormonoct én sedistress) Ik vermoed dat het goed komt, mijn moraal is niet anders dan anders, en ik ben overdag wel fitter, niettegenstaande ik minder slaap. Ik krijg nu, na 4 dagen wel erg veel jeuk. Dat is geen toeval, ik las er al over. Dus seroquel afbouwen lukt, met effexor is dat een heel ander verhaal. Seroquel stoppen lukt ook. vrg
Johan
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.