Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kun je vitaminepillen bewaren?

Er staat verval datum 02/2013 kan ik deze nog bewaren of moet ik ze weggooien

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt ze nog wel bewaren, ze gaan niet schimmelen of rotten. Je zult er dus niet ziek van worden.
Maar het kan wel zijn dat de werking van de vitaminepillen verminderd is of helemaal weg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
THT staat voor 'ten minste houdbaar tot'. Een THT-datum staat op voedingsmiddelen die niet snel bederven. Na deze datum kan de kwaliteit, zoals smaak, geur of kleur van het product, achteruit gaan. Je kunt het vaak nog wel zonder gevaar eten. De fabrikant garandeert tot de THT datum een smaakvol en veilig product.

Op ongekoelde en gekoelde producten kan een THT-datum staan. Hiervoor geldt het volgende: Ongekoeld met THT-datum: Bij producten die je ongekoeld kunt bewaren gaat vooral de kwaliteit achteruit na de THT-datum. Denk aan meel, koffie, snoep en frisdranken. Deze producten kunnen vaak nog prima gegeten worden na de THT-datum. Het is hierbij belangrijk om zelf te beoordelen of een product nog gegeten kan worden door te kijken, ruiken en proeven.

Dus je kunt het gewoon gebruiken maar je moet het wel goed beoordelen. Ik geloof niet dat de werking helemaal weg kan zijn zoals in het vorige antwoord.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/houdbaarheidsdatum-tht-tgt-.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding