Welke medicatie kan Ritalin het best vervangen voor iemand met ADD?
Ik neem Rilatine al meer dan 2,5 jaar, ongeveer 3 pillen van 10mg per dag. Echter heb ik de laatste 5 weken het gevoel dat ze helemaal niet meer werken, ik kan me zeer slecht concentreren, ben voortdurend afgeleid en heb steeds meer de neiging om er meer van in te nemen. Bovendien ben ik erg prikkelbaar, angstig en voortdurend woedend. Ik heb op het internet gevonden dat dit eventuele bijwerkingen zijn die ook plots kunnen optreden. Heeft hier iemand ervaring mee? Want ik wil graag stoppen met ritalin, maar kan helaas niet zonder en ben dus opzoek naar het beste alternatief.
Groetjes,
een 24 jarige ADD'er
Een groot nadeel is wel dat je goed moet uitkijken dat je ze niet te laat inneemt. De eerste dag heb ik om 8 uur, 12 uur en 3 uur één tablet genomen en die nacht heb ik helemaal niet geslapen. Je moet dit dus opbouwen voordat je het later in de middag gaat nemen.
Mijn stemming word eigenlijk beter als ik dexamfetamine neem, je voelt je zelfs soms euforisch. Dit geeft me aan de andere kant een slecht gevoel omdat dexamfetamine bijna hetzelfde is als speed (amfetamine).
Het is een amfetamine die qua werking veel weg heeft van speed.
Vooral de effecten op de lange termijn komen overeen: gewenning en uiteindelijk werkt het niet meer.
Een groot probleem daarbij is dat de klachten vaak erger worden dan voor het gebruik van ritalin.
(tot zover zeg ik waarschijnlijk niks wat niet bekend voorkomt) De naam dexamfetamine geeft al aan dat dit soort effecten hiermee
ook te verwachten zijn. Je zou eens over o.a. magnesium(citraat) kunnen geen lezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.