Kan ik gebruik maken van Mirtazapine Actavis 30mg?
Ik heb (dacht) eindelijk een goed slaapmiddel voor geschreven gekregen van mijn huisarts. Heb nog nooit eerder gebruik gemaakt van slaapmiddelen, maar heb wel degelijk een slaapprobleem. Slaap nooit meer dan 2 of hooguit 3 uur per etmaal. Heb nooit gebruik van medicijnen willen maken, maar het kan gewoon niet langer meer, dus moest ik er uiteindelijk wel eens een keertje om vragen. Hoe vroeg of ik ook veel pieker en ik antwoorde hem dat ik vrij vaak pieker over prive -en zakelijke dingen. Dit is natuurlijk heel gewoon als je bijna nooit slaap en vrijwel altijd wakker bent.
Volgende dag haal ik mijn recept op bij de apotheek en terwijl ik de bijsluiter lees, constateer ik dat er bij dit recept eigenlijk nergens gesproken wordt over een slaap -en of rustgevend medicijn. Het lijkt meer op een medicijn voor manisch depressieve personen, met zelfmoordneigingen e.d.
Ik vertrouw het niet echt. Ik wil gewoon een (sterk) slaapmiddel, waarvan ik daadwerkelijk kan slapen (6 tot 8 uur per dag). Heb mijn huisarts ook gebeld en uitgelegd dat ik het niet zie zitten om dit recept te gebruiken. Hij vertelde me dat hij een nieuw recept zou sturen, maar is dit middel nu echt wat ik nodig heb of is het gewoon puur bagger? Iemand die ervaring heeft met dit medicijn?
Deze kan helpen bij het onder controle krijgen van de chaos in je hoofd. En laten zien welke effecten dat op jouw lijf heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Selectieve_serotonine-heropnameremmer Recent werden 31 geneesmiddelen geïdentificeerd die gewelddadigheid en agressiviteit kunnen veroorzaken. SSRI’s scoren het hoogst en meest consistent als veroorzakers van gewelddadig gedrag.
@maria16: Ik heb het ook maar voor 15 dagen gekregen en daarna zou ik langs moeten komen om hem te vertellen wat mij bevindingen zijn. Ik ga het in ieder geval niet gebruiken en heb nu een ander middel gekregen, iets met Temazepam en daar heb ik wel een goed geval bij, als ik de bijsluiter lees. Begin er maandag mee en dan zien we het wel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.