Hoelang blijft het medicijn Fluoxetine 10MG nog in mijn lichaam ongeveer?
Hallo,
Ik zal meteen beginnen.
Ik ben een enorm angstige 17 jarige jongen.
Bij therapie is de diagnose 'gegeneraliseerde angststoornis' vastgesteld en er zijn twijfels bij PDD-NOS.
Mijn ouders lijden nogal onder mijn angst.
Ik heb bij van alles gerust stelling nodig, in ieder geval alle enge dingen.
Al een jaar lang raadde therapie me aan om medicijnen te gebruiken, maar ik was zó bang (en misschien eigenwijs) dat ik het steeds niet wou/durfde.
Ik ben echt heel bang voor de (door internet en bijsluiter vermeldde) bijwerkingen.
Ik vind dit toch heel lastig aangezien de angst mijn leven is.
Een aspirine of zetpil is toch duidelijker en makkelijker..
Die ken ik al van vroeger en ik wist dat dat alleen invloed op m'n hoofdpijn zou hebben.
Hoewel ik bij die medicijnen nooit de bijsluiter gelezen heb.
Na een grote ruzie met mijn ouders (ik wou het weer uitstellen) heb ik een half tabletje van 20MG Fluoxetine ingenomen.
Dat was gisteravond om 22.00u.
Ik was zo bang voor de bijwerkingen dat ik ze volgens mij allemaal heb ingebeeld.
Ik had het medicijn nog maar net doorgeslikt of ik voelde me al licht in me hoofd, trillen, zweten, droge mond, iets suf en een groot deel van de nacht wakker gelegen.
Ik vind het echt eng..
Medicijnen is echt niets voor mij.. Ik durf de controle van m'n lichaam niet verliezen, maar het is bijna mijn enige redmiddel.
Ik heb al zoveel therapies gehad..
Maargoed,
Hoelang blijft dat ene halve tabletje nu in me werken?
En wat zijn alternatieven hiervoor?
Ouders, zussen, school, therapie, werk, kerk, familie etc.. Ik wil het plan ook niet meteen van tafel gooien.
Maar ik durf het echt bijna niet.
Ik ben zooo bang ervoor.
Je moet je daar niet gek door laten maken.
Ik kan je nog meer vertellen, maar dat doe ik liever in een persoonlijk bericht. Als je wilt, stuur me dan een persoonlijk bericht, en dan zal ik je uitgebreider schrijven zodra ik wat meer tijd heb.
In ieder geval komt het erop neer dat ik je uit de grond van mijn hart adviseer de medicatie te gebruiken!!! Dit soort middelen zijn zeer uitvoerig getest. Vertrouw erop! Ik weet bijna zeker dat je je over een maand of twee een ander mens zult voelen als je dit een serieuze kans geeft.
Het lijk er inderdaad op dat dit het laatste redmiddel voor je is als ik lees wat je allemaal al aan therapie hebt gehad.
Echt, neem het!!! Je zult je over een tijd weer sterk en gelukkig kunnen voelen! En dan ben je ook in staat om je geen zorgen meer te maken over de bijwerkingen. Dat hoef je nu ook al niet, maar het lukt je gewoonweg niet omdat je die angststoornis hebt. Vertrouw je arts en volg het advies op. En je ouders zullen je echt niet zomaar gevaar laten lopen. Je bent hun kind en zij zullen er alles aan willen doen om jou weer blij en gezond te krijgen.
Ik zit wel sinds kort (2maand) op een school (leer-werktraject) waar veel meer van dit soort jongeren zitten.
Maar contact maken met jongeren vind ik erg lastig (vooral meisjes), maar al helemaal wanneer ze bijna hetzelfde als mij zijn.
Dan krijg je een kort antwoord terug en dan is het gesprek weer voorbij.
Was heel wat minder angstig, maar nog wel een grote stap om te nemen.
Heb vannacht wel geslapen, nogal vast.
Werd wel met grote moeite wakker en heb steeds het gevoel dat ik suf ben.
Maar of dat nou door medicijnen komt of inbeelding weet ik niet.
Kan/zal ik al last kunnen hebben van bijwerkingen? Of ik 'em vanavond inneem betwijfel ik hevig, maar telkens wanneer ik denk van wat ik naast medicijnen nog kan hebben, besef ik dat er niets is en overtuig ik me toch in grote verdriet dat het moet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.