Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag kruidvat paracetamol 500mg niet meer verkocht worden na 31 dec 2012?

Ik zag een bordje hangen bij de kruidvatparacetamol dat deze van 500mg niet meer verkocht mocht worden na 31 december 2012, weet iemand waarom? Er stond iets bij dat het dan alleen via de apotheek (of huisarts?) mocht worden gekocht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Dat zal om dezelfde redenen zijn als dat aleve 550 niet meer bij de drogist te koop is, nl. in combinatie met sommige andere medicijnen kunnen er bijwerkingen optreden. Met de nadruk op kunnen. (Althans, zo werd het mij bij de apotheek verteld).
12 jaar geleden
Ik vermoedt dat dit gaat om dit filiaal van het Kruidvat, iedere winkel die geneesmiddelen verkoopt moet aan een aantal eisen voldoen om die verkoop te mogen voortzetten, voldoen zij niet aan die regels, dan kan dat filiaal verboden worden zelfzorggeneesmiddelen nog te verkopen. Er moet oa altijd een drogist aanwezig zijn of anders een assistent drogist, ook moet de klant goed voorgelicht worden over zijn aankoop en moet de verkoper weten door wie dat geneesmiddel gebruikt gaat worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het vanmiddag nagevraagd bij het kruidvat. Het blijkt te gaan om de grote verpakkingen waar 100 stuks in zitten. Die gaan uit het assortiment. Ze waren nu al bijna uitverkocht. De kleinere verpakkingen van paracetamol van het kruidvat-merk blijven ze wel gewoon verkopen. Die lagen er dan ook nog volop. (Ik denk dat ze de grote verpakkingen te gevaarlijk vinden i.v.m. zelfmoord e.d.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing